دیپلماسی❜ دانشگاهی/ آیا می دانید حدود ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می‌کنند؟

  • بازدید: ۱۳۰
دانشگاهی/ آیا می دانید حدود ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می‌کنند؟

مشهد- ایرنا- معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۹۷ دانشجوی خارجی در مقطع عمومی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می کنند. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر شاپور بدیعی روز دوشنبه افزود: تلاش برای تقویت نظام سلامت کشورهای همسایه از طریق روابط آموزشی یکی از اولویت های حوزه بین الملل این دانشگاه در زمینه آموزش پزشکی است.

وی ادامه داد: از طریق مشارکت با کشورهای همسایه، باید سیستم نظام سلامت منطقه را تقویت کنیم زیرا بیماری کرونا نشان داد که سلامت کشورهای مختلف با یکدیگر ارتباط دارد و سلامت فرد فرد آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای جذب دانشجوی خارجی، مجاورت با کشورهایی مانند تاجیکستان و افغانستان که زبان مشترک با ما دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها می توانند سفیران سلامت ما در کشورهای دیگر باشند.

بدیعی با بیان این که تلاش در مسیر تسهیل جذب دانشجوی خارجی ادامه دارد افزود: به عنوان نمونه در این زمینه تفاهمنامه هایی با کشور عراق برای اعزام استادان و پذیرش دانشجو منعقد شده است و قرار بر این است که دانشکده های پرستاری، مامایی و دارو سازی برنامه هایی در حوزه بین الملل با این کشور داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/590


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها