دیپلماسی❜ گردشگری/ سفر هیئت گردشگری استان به ایالت سند پاکستان برای میزبانی بهتر از زائران پاکستانی

  • بازدید: ۴۴۴
گردشگری/ سفر هیئت گردشگری استان به ایالت سند پاکستان برای میزبانی بهتر از زائران پاکستانی
اداره کل گردشگری
سفر زائران پاکستانی به حرم امام رضا(ع) تسهیل می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از مذاکره برای تسهیل سفر زائران حضرت رضا (ع) در ایالت سند پاکستان خبر داد و گفت: طرح مهمان امام رضا (ع) علاوه برتسهیل سفر زائران داخلی، ظرفیت‌ پذیرش برای میزبانی از زائران پاکستانی را نیز دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از میراث فرهنگی خراسان رضوی، سید جواد موسوی در حاشیه دومین نشست تخصصی دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان و دفاتر گردشگری و زیارتی جمهوری اسلامی اظهار داشت: به منظور افزایش تعاملات گردشگری بین ایالت سند پاکستان وجمهوری اسلامی ایران، به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی دومین نشست تخصصی دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان و دفاتر گردشگری و زیارتی جمهوری اسلامی در این شهر آغاز شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا نخستین جلسه مشترک به همت سرکنسول جمهور اسلامی در کراچی و سازمان غیردولتی رفاهی زائرین ایالت سند پاکستان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و گردشگری خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی وجهانگردی کشور، مدیران معاونت گردشگری وزارت متبوع، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان و دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان برگزار شد.
موسوی در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه روابط زیارتی بین ایالت سند و مشهد مقدس به ارائه طرح مهمان امام رضا (ع) به‌عنوان یک طرح با ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی پرداخت و گفت: بسته‌های سفر زیارتی و ویژه ‌زائران با خدمات اقامتی و پذیرایی تهیه و تدارک دیده شده است.
همچنین روح‌الله حسین زاده، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به حمایت‌های ملی از طرح مهمان امام رضا(ع) برای زائرین پاکستانی اظهارداشت: طرح ملی مهمان امام رضا (ع)» با هدف تعمیق سفرهای زیارتی خانواده محور و سازمان یافته برای زائرین داخلی و خارجی از سوی شورای عالی زیارت کشور تصویب و در حال برنامه ریزی و انجام است.
وی ادامه داد: در این طرح نگاه ویژه‌ای به آسان‌سازی سفر شیعیان و علاقه‌مندان به زیارت امام رضا(ع) به‌ویژه از کشورهای همجوار افغانستان، پاکستان، عمان و عراق انجام شده است. مذاکره بین دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی دو طرف ایرانی و ایالت سند پاکستان در حال انجام است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/668


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها