دیپلماسی❜ رویانیان: طرح جامع ترافیکی مشهد برای50 سال آینده طراحی نشده است

  • بازدید: ۴۶۰
رییس پلیس راهنمایی ورانندگی کشور در سومین روز برپایی نمایشگاه مطبوعات و خبر گزاری ها در غرفه خراسان ازجواب گو نبودن طرح جامع ترافیکی مشهد برای 50 سال آینده خبر داد.سردار محمد رویانیان طی بازدیدی 5 ساعته ازپانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبر گزاری های کشور طی بازدید از غرفه روزنامه خراسان با خبر نگاران ومسولان روزنامه دیدار وگفت وگو کرد.سردار رویانیان ترافیک کشور را تابع نیاز سفر دانست و گفت : ترافیک تابع خودرو نیست که بخواهیم با تولید خودرو، ترافیک را کاهش دهیم بلکه ترافیک تابع نیاز به سفر است و باید جلوی سفرهای اضافه را گرفت ...  سردار رویانیان ترافیک تهران را نیز ناشی از ضعف درتوسعه زیر ساخت ها طی سالیان گذشته دانست و گفت: ترافیک تهران پدیده ای است که بر اثر ضعف درتوسعه زیرساختها نظیر شبکه معابر طی سالهای متمادی به وجود آمده است و چون آمایش مراکز ارایه خدمات متناسب به پراکندگی جمعیت صورت نگرفت وهر خریدار خودرو ملزم به داشتن پارکینگ نبود ، بر مشکل ترافیک افزوده شد. از سوی دیگر حمل و نقل عمومی تهران وکشور متناسب با نیاز مردم توسعه پیدا نکرد ، اصلاح ساختار اداری برای کاهش مراجعه مردم به مرکز اداری صورت نگرفت ، دولت الکترونیک اجرایی نشد و در نتیجه بر سفرهای درون شهری افزوده شد. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تاکید کرد: فرهنگ مردم درترافیک ، فرهنگ مناسبی نیست . رفتار ترافیکی جامعه ضعف دارد، در چنین شرایطی هرچقدر برای رفع مشکل ترافیکی تهران ، کلان شهرها وکشور تلاش شود موثر واقع نخواهدشد مگر آن که مردم بخواهند و اجرا کنند. در صورتی که مردم مشارکت جدی داشته باشند به طور قطع وضعیت ترافیک ازشرایط بحرانی کنونی دور می شود. رئیس ستاد حمل نقل عمومی  کشور با اشاره به شرایط ترافیکی کلانشهر مشهد گفت : در مشهد هم زیر ساخت های لازم برای ترافیک فعلی به موقع و متناسب با شرایط حال حاضر گسترش پیدا نکرده به دلیل این که برای مشهد طی 50 سال گذشته برنامه ترافیکی متناسب با رشد جمعیتی وزائران حرم مطهر امام رضا (ع) پیش بینی نشده است همانطور که درطرح جامع ترافیکی فعلی مشهد، طی 50یا 100 سال آینده برنامه ریزی نشده است.سردار رویانیان مشهد را شهری فراملی و جهانی دانست و گفت : شهر مشهد به واسطه حضور حضرت امام رضا (ع) متعلق به خراسان وایران نیست. مشهد شهری فراملی وجهانی است وهر برنامه ای که برای شهر مشهد و حتی قم طراحی می شود باید با دید جهانی و فراملی باشد زیرا تمام مسلمانان جهان به این دوشهر مسافرت میکنند.وی اضافه کرد: برای دور کردن ترافیک مشهد از شرایط بحران باید شبکه متشکل از وسایل حمل و نقل عمومی وشامل اتوبوس، مترو، مونوریل و تاکسی به میزان زیاد استفاده شود به گونه ای که درحاشیه حرم مطهر دیگر هیچ خودروی شخصی تردد نکند.سردار رویانیان تاکید کرد : ما درستاد حمل ونقل عمومی کشور آمادگی کامل داریم تا از طرح های ترافیک مشهد حمایت همه جانبه ای داشته باشیم و برای این منظور اعتبارات مربوطه به متروی مشهد را در سال جاری و سال آینده پیش بینی کردیم و اختصاص دادیم.رییس پلیس راهنمایی ورانندگی مشهد خاطر نشان کرد ک حضور فیزکی پلیس درشهر برای کنترل تخلفات کارگشا نیست . در مشهد باید از سیستم پلیسی هوشمند استفاده شود تا با انضباط ترافیکی که ایجاد می شود. به عنوان شهری الگو درکشور مطرح شود. امروز روزی نیست که مثل 50 سال قبل پلیس رانندگان متخلف را  کنترل کند.وی با اشاره به طرح جامع ترافیکی مشهد گفت: طرح جامع ترافیکی مشهد با نگاه ملی وفراملی تهیه نشده است و کامل نیست. امید وارم مسوولان ترافکی مشهد برای رفع معضل ترافیکی کلان شهر مذهبی ایران برنامه ملی و فرا جناحی و علمی ارایه کنند. منبع:روزنامه خراسان

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/83


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها