دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۲، برپایی گردهمایی فعالان فرهنگی ۱۰ کشور برای برنامه‌ریزی اربعین ۱۴۰۳ در مشهد

  • بازدید: ۱۴۴
دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۲، برپایی گردهمایی فعالان فرهنگی ۱۰ کشور برای برنامه‌ریزی اربعین ۱۴۰۳ در مشهد
ستاد فرهنگی اربعین

شیعه نیوز| سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین حسینی با هدف بررسی راهکارهای جهانی شدن این حماسه عظیم با حضور مسؤولان ده کشور در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آبان در حرم امام رضا علیه‌السلام در مشهد برگزار می‌شود.

سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و پژوهشی به منظور بررسی چالش‌ها و راهکارهای جهانی شدن اربعین حسینی به همت کمیته‌های فرهنگی ایران و عراق (ستاد فرهنگی اربعین) با حضور جمعی از مسؤولان و فعالان اربعینی از کشورهای ایران، عراق، هند، آفریقا، تاجیکستان، آذربایجان، سوریه، ترکیه، پاکستان و افغانستان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش «شیعه نیوز»، سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و پژوهشی به منظور بررسی چالش‌ها و راهکارهای جهانی شدن اربعین حسینی به همت کمیته‌های فرهنگی ایران و عراق (ستاد فرهنگی اربعین) با حضور جمعی از مسؤولان و فعالان اربعینی از کشورهای ایران، عراق، هند، آفریقا، تاجیکستان، آذربایجان، سوریه، ترکیه، پاکستان و افغانستان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

در این همایش تمدن نوین اسلامی در سایه جهان شدن مورد بررسی قرار گرفته و برنامه‌های عملیاتی برای تحقق این امر و نقش کشورهای اسلامی در انعکاس اربعین اربعین حسینی تبیین می‌شود.

سومین گردهمایی فعالان اربعین در مشهد

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هم‌اندیشی با فعالان و کنشگران اربعین می‌تواند ما را در رسیدن به هدف یاری کند، می‌گوید: سومین گردهمایی فعالان اربعینی ۲۵ و ۲۶ آبان در حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.

در این گردهمایی گروهی از فعالان اربعین از فلسطین هم حضور دارند. در سال‌های اخیر موکب نداءالاقصی در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا شد و فلسطینی‌ها در این غرفه سعی در ایجاد اتحاد بین مسلمانان داشتند. چرا که همه معتقدند اربعین فقط برای شیعیان نیست و نه تنها مسلمانان بلکه سایر ادیان هم در این حماسه عظیم همراه می‌شوند.

بر همین اساس، باید از این فرصت برای توسعه فرهنگ و اندیشه اسلامی در جهان استفاده کرد و ظرفیت‌های گسترده در این حوزه را شناسایی و توسعه داد.

راه‌اندازی کمیسیون‌های تخصصی اربعین

در سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و پژوهشی کارگروه‌ و کمیسیون‌های تخصصی با محورهای قرآن، تبلیغ و نماز، محصولات فرهنگی، آموزش، بانوان،کودک و نوجوان رسانه و فضای مجازی، اتباع و زائران ترانزیت، ارتباطات بین‌الملل، مراسم و محافل، پژوهش و همایش‌ها، تبلیغی و طرح تکریم و آموزش تشکیل می‌شود.حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، سیدمجید میراحمدی، معاون وزیر کشور، حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و جمعی از فعالان فرهنگی کشورهای حاضر سخنرانی و تجربه‌های خود در اربعین را به اشتراک می‌گذارند.

در این کمیسیون‌های تخصصی رویکردهای اصلی اربعین ۱۴۰۳ نهایی و راهکارها برای تبلیغ این حماسه در جهان مطرح می‌شود. برپایی جلسه ویژه با محوریت بانوان و نمایندگان موکب‌های اربعین در این همایش ۲ روزه تدارک دیده شده است.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8584


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها