دیپلماسی❜ زیارت/ تشرف یک هزار نفر از اهالی استان بابل و شهر الکفل عراق به حرم مطهر رضوی به همت اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی + گزارش تصویری و ویدئویی

  • بازدید: ۲۱۲
زیارت/ تشرف یک هزار نفر از اهالی استان بابل و شهر الکفل عراق به حرم مطهر رضوی به همت اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی + گزارش تصویری و ویدئویی
آستان قدس رضوی

تشرف یک هزار نفر از اهالی الکفل کشور عراق به حرم مطهر رضوی

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، یکهزار نفر از اهالی استان بابل شهر الکفل عراق به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش آستان نیوز، بار دیگر زائرانی خسته با دل هایی پر از شوق زیارت قدم به صحن و سرای امام مهربانی ها گذاشته اند. زائرانی که عطر بوی حرم کربلا را با خود به این آستان مقدس آورده اند و به قول خودشان از نزدیکی سرزمین «ابوالاحرار» یعنی کربلای معلی بر این آستان مقدس میهمان شده اند.

بیرقی سبز رنگ در جلوی این کاروان هزار نفری در حرکت است و کاروانیان پشت سر این بیرق آرام آرام و در حالی که زمزمه «رضا، رضا» بر لب دارند با ادب و احترام از ورودی باب الرضا(ع) وارد حرم مطهر رضوی می‌شوند.

محمد جواد الکفلی، مسئول این کاروان در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت امام رضا (ع) گفت: این کاروان هرساله در ایام رحلت حضرت معصومه(س) به شهر قم و از آنجا به مشهدالرضا(ع) مشرف می‌شود.

وی افزود: در این کاروان چهار صد نفر از بانوان و ششصد نفر از آقایان حضور دارند که برای عرض تسلیت رحلت حضرت معصومه(س) به محضر امام رضا(ع) مشرف شده‌اند.

حسام ابو جواد که به عنوان مداح در این کاروان زیارتی حضور دارد، گفت: همه شیعیان در سراسر دنیا آرزوی زیارت حضرت رضا(ع) را دارند، ما در این آستان مقدس برای پیروزی همه مسلمانان به ویژه مسلمانان مظلوم فلسطین دعا می‌کنیم و از خدا می خواهیم در فرج امام زمان (عج) که در واقع فرج و گشایش برای همه مشکلات است، تعجیل بفرماید.

صفا الغرابات که از بانوان کاروان است و برای نخستین بار زائر امام هشتم شده است نیز در حاشیه این تشرف گفت: امام رضا(ع) باب الحوائح و انیس النفوس است و هر کس به زیارت این امام مهربان بیاید مورد عنایت ایشان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: حرم امام رضا(ع) سرشار از صفا و معنویت است و حس و حالی که در اینجا دارم را نمی‌توانم در قالب کلمات بیان کنم و امام رئوف و مهربان می‌خواهم همه ما را حاجت روا کند.

گفتنی است؛ این کاروان زیارتی بعد از تشرف به حرم مطهر رضوی با حضور در رواق دارالرحمه از برنامه های فرهنگی_مذهبی ویژه زائران عرب زبان از جمله قرائت زیارت امام رضا(ع) و مداحی و ذکر توسل به اهل بیت(ع) بهره مند شدند.

>>> مشاهده ی گزارش تصویری ... 


>>> مشاهده ی گزارش ویدئویی ...


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8587


Share
  • عمار انصاری
    نرحب بقدوم الزوار العراقیین من محافظة بابل و مدینة الکفل إلى مدینة مشهد المقدسة لزیارة مرقد الإمام الرضا (علیه السلام) ، زیارتکم مقبولا و سعیکم مشکورا و جزاکم الله خیرا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها