دیپلماسی❜ سلامت/ بررسی ظرفیت های «دیپلماسی سلامت» شهر و استان در دیدار دکتر کیانی با سفیر ایران در ترکمنستان

  • بازدید: ۳۱۱
سلامت/ بررسی ظرفیت های «دیپلماسی سلامت» شهر و استان در دیدار دکتر کیانی با سفیر ایران در ترکمنستان
دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه: دیپلماسی سلامت یکی از مهمترین عرصه‌های مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به ظرفیت غنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارائه خدمات به کشورهای همسایه، استفاده از اندوخته‌های دیپلماسی سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدعلی کیانی در نشست با سفیر ایران در ترکمنستان در خصوص مناسبات ۲ کشور در حوزه علوم پزشکی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه بهداشت، درمان و پژوهش دارد که سایر کشورهای همسایه می‌توانند از این ظرفیت در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی و کمک به حوزه درمان و داروی کشورهای همسایه از رسالت‌های حوزه دیپلماسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان است، افزود: عملیاتی‌شدن تفاهم‌نامه‌هایی که تاکنون بین ۲ کشور ترکمنستان و ایران در خصوص خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد منعقد شده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ترکمنستان از جمله کشورهایی است که بیماران آن می‌توانند در نزدیکترین مسافت خدمات درمانی مورد نیاز خود را در شهرستان‌های درگز، قوچان و مشهد دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ۲ شهرستان درگز و قوچان به لحاظ نیروی انسانی و کیفیت خدمات می‌توانند درمان‌های مورد نیاز مردم ترکمنستان را ارائه کنند و بیماران دارای موارد پیچیده پزشکی می‌توانند در قالب شرکت‌های گردشگری سلامت به مشهد مشرف شده و ضمن بهره‌گیری از فضای معنوی این شهر ، خدمات دریافت کنند.

کیانی با بیان اینکه همچنین در مرز دوغارون نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانایی دارد با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران داوطلب، منطقه آزاد درمانی ایجاد کند، گفت: نیازهای بیماران در حوزه دندان‌پزشکی، پوست و آندوسکوپی که در نیمی از روز ارائه می‌شود را می‌توان در این منطقه آزاد درمانی ارائه کرد و مابقی خدمات پزشکی با دریافت ویزا در اختیار بیماران افغان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با بیان اینکه خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تعرفه مناسب و کیفیت عالی به گردشگران سلامت ارائه می شود، عنوان کرد: دانشکده‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشکده‌های برتر کشور و منطقه محسوب می شوند؛ به عنوان مثال دانشکده داروسازی رتبه اول را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برگزاری کنگره‌های بین‌المللی با سطح علمی بالا از سوی دانشکده‌ها فرصت خوبی برای همکاری‌های بین‌المللی است و در این راستا اساتید کشورهای همسایه می‌توانند در قالب حضور در این کنگره‌ها و یا حضور در دوره‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت از دانسته‌های اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حوزه ارائه خدمات گردشگری سلامت به بیماران کشورهای خارجی نیز تدابیر زیادی از جمله حذف دلالان و فعال کردن شرکت‌های گردشگری انجام شده تا میزان رضایت گردشگران خارجی افزایش یابد.

در ادامه غلامعباس ارباب‌خالص، سفیر ایران در ترکمنستان نیز با اشاره به اینکه برگزاری نشست مشترک در مشهد یا عشق‌آباد زمینه عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های دو کشور را فراهم می کند، گفت: استفاده از ظرفیت‌های حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از موارد مورد اقبال ترکمن‌ها است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات با کیفیت در قالب شرکت‌های گردشگری سلامت به بیماران خارجی، یکی دیگر از موضوعات با اهمیت در ارتباط با کشور ترکمنستان است.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1508


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها