دیپلماسی❜ سلامت/ نشست دکتر «محمد شهریار» سرکنسول پاکستان در مشهد با دکتر «محمدعلی کیانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • بازدید: ۴۶۵
سلامت/ نشست دکتر «محمد شهریار» سرکنسول پاکستان در مشهد با دکتر «محمدعلی کیانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به دنبال توسعه تعاملات و همکاری‌ها در حوزه بین‌الملل هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رویکرد این دانشگاه در حوزه بین‌الملل توسعه تعاملات و همکاری با کشورهای مختلف جهان از جمله کشور دوست و همسایه پاکستان است.

به گزارش وب دا، دکتر محمدعلی کیانی در نشست با سرکنسول پاکستان در مشهد، اظهار کرد: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بین‌الملل توسعه تعاملات و همکاری با تمامی کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای منطقه و همسایه بوده است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه پژوهش جزو ۳ دانشگاه برتر ایران هستیم و در بسیاری از تخصص‌های پزشکی و داروسازی جزو برترین‌ها و سرآمدها هستیم و بسیاری از دانشگاه‌ها از شیوه‌های موفق دانشگاه علوم پزشکی مشهد الگوگیری کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ما در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی مراکز مجهز دارای مجوز ipd را داریم که با افتخار پذیرای بیماران غیرایرانی در حوزه‌های مختلف همچون قلب، سرطان، پیوند اعضا و غیره هستیم، خاطرنشان کرد: ما در حوزه پیوند اعضا بیش از ۱۱۰ پیوند قلب انجام داده‌ایم و خوشبختانه این اعمال با موفقیت انجام شده است و خدمات ارائه شده به لحاظ پرداخت هزینه‌های مالی قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست.

دکتر کیانی افزود: در حوزه بهداشت جزو کشورهای شاخص دنیا هستیم و سازمان بهداشت جهانی عملکرد شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد را در حوزه‌های مختلف بهداشتی همچون مراقبت از مادران باردار، کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، کنترل بیماری‌های فصلی و ویروسی و غیره بسیارخوب ارزیابی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در بحث رتبه‌بندی‌های جهانی در بسیاری از رشته‌های مختلف پزشکی و داروسازی رتبه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ را داریم که در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: ما همچنین در حوزه آموزش جایگاه بسیارخوبی داریم و ضمن جذب دانشجوی بین‌الملل از کشورهای مختلف اعزام اعضای هیات علمی را به دیگر کشورها ، در راستای امضای تفاهم‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی را داریم و با افتخار تمام آماده پذیرش دانشجویان پاکستانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ما آماده همکاری همه جانبه در تمامی بخش‌های حوزه سلامت با کشور پاکستان هستیم و امیدواریم که خروجی این نشست به همکاری فی‌مابین میان طرفین منجر گردد.

دکتر کیانی تاکید کرد: ما در ۵ حوزه پذیرش بیمار، پژوهش، دارو، مهارت‌افزایی و برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه پزشکان و پذیرش و تبادل استاد و دانشجو، آماده همکاری با کشور دوست و همسایه پاکستان هستیم.

به دنبال توسعه همکاری‌های دانشگاهی در حوزه سلامت و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم

در این نشست محمد شهریار، سرکنسول پاکستان در مشهد، گفت: ما از هماهنگی‌های صورت گرفته توسط نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور و دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت برقراری این دیدار دوستانه ،صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: پاکستان و ایران هر روز در حال نزدیک شدن به هم هستند، من مدت ۱۰ ماه که در مشهد مستقر شدم و در این شهر چیزهای بسیارخوبی دیدم، گویی که در شهر خودم هستم و از محبت مردم مشهد تشکر می‌کنم.

سرکنسول پاکستان در مشهد با اشاره به اینکه ما در حوزه‌های مختلف تجاری و اقتصادی آماده همکاری با کشور دوست و همسایه ایران هستیم، بیان کرد: ما پس از فروکش کردن کرونا شاهد خیل عظیم زائران غیرایرانی از کشورهای مختلف از جمله پاکستان در مشهد هستیم و این حضور پررنگ زائران پاکستانی زمینه همکاری بیش از پیش را در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت فراهم می‌آورد.

شهریار تاکید کرد: ما مذاکرات سازنده‌ای با مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد داشتیم و بسیار خوشحالیم که توسعه همکاری‌های دانشگاهی را در حوزه سلامت و با دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم داریم.

وی با بیان اینکه پاکستان در حوزه فناوری اطلاعات رشد خوبی در یک سال اخیر داشته و توانسته سودی ۲ میلیارد دلاری داشته باشد و متخصصان این حوزه به دیگر نقاط جهان اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که مشهد می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در حوزه‌های مختلف پزشکی از جمله مراکز تحقیقاتی و همچنین در دیگر تخصص‌های پزشکی و دارویی باشد و ما آماده‌ایم که فصل جدیدی از همکاری‌های مشترکمان را با این دانشگاه آغاز نماییم.

توسعه همکاری‌ها با پاکستان در حوزه گردشگری سلامت

در این نشست دکتر شاپور بدیعی، معاون بین‌الملل، دکتر کیهان گنودی، مدیر بین‌الملل و دکتر داوود خوش‌شکن، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی از تمایل خود به توسعه همکاری‌های بین‌الملل با کشور دوست و همسایه پاکستان در حوزه‌های پذیرش دانشجو، پذیرش گردشگر سلامت و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی خبر دادند.

مسئولان حوزه بین‌الملل این دانشگاه گفتند که در حوزه ارائه خدمات درمانی آماده پذیرش و درمان مستقیم و بی‌واسطه بیماران پاکستانی در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، اکبر و دیگر مراکز درمانی دارای مجوز ipd هستند.

123.jpg - 54.05 kB


122.jpg - 67.57 kB


113.jpg - 454.90 kB

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6838


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها