دیپلماسی❜ فرهنگی/ یک نماینده مجلس: آستان قدس رضوی از قطب‌های فرهنگی جهان اسلام است

  • بازدید: ۲۸۸

در بازدید مجمع نمایندگان خراسان رضوی از مجموعه آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی با ایجاد 15 موسسه فرهنگی، آموزشی و علمی، جایگاه ویژه‌ای در توسعه علمی، هنری و پژوهشی کشور یافته و این نمایشگاه نشان می‌دهد که این نهاد با روزآمد کردن فعالیت‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین و استفاده از دانش روز در انتقال معارف رضوی به یکی از بزر‌گ‌ترین قطب‌های فرهنگی و علمی جهان اسلام تبدیل شده است...

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: با توجه به اینکه مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی کشور معرفی شده است، نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی، رفاهی و تجاری گسترده‌ای است که بدین منظور مجلس شورای اسلامی بودجه یک هزار میلیارد تومانی را تا پایان برنامه پنجم توسعه به این شهر اختصاص خواهد داد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه زیرساخت‌های زیارت در مشهد، اهتمام ویژه‌ای دارند و همایشی که در ایام میلاد حضرت رضا (ع) با حضور 140 نماینده در مشهد برگزار شد در واقع اعلام آمادگی قاطبه نمایندگان در حمایت از توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، عمرانی و زیارتی در مشهد بود که مقرر شد علاوه بر بودجه جاری، مبلغ یک هزار میلیارد تومان در طول برنامه پنجم توسعه به این شهر اختصاص یابد تا انشاءالله فرهنگ زیارت و فرهنگ رضوی در جهان توسعه یافته و زمینه‌های یک زیارت مطلوب برای زائران میلیونی حرم مطهر رضوی شود.

آرین منش در رابطه با مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم نیز گفت: آستان قدس رضوی بزرگ‌ترین ناشر استان و یکی از پنج ناشر مطرح کشور است که با اقدام به‌موقع در تعویض دستگاه‌های چاپ روزنامه قدس و موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی و راه‌اندازی چاپخانه قرآن کریم، مشهد را به دومین شهر بزرگ کشور در زمینه چاپ تبدیل کرده است.

وی با توجه به این که قرآن کریم، پر استفاده‌ترین کتاب کشور است، گفت: آستان قدس رضوی می‌تواند با الگوگرفتن از قرآن‌هایی که در موزه حرم مطهر وجود دارد، قرآن‌ نفیسی را چاپ و منتشر کرده و نیاز کشور و منطقه را پوشش دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با پرداخت دیون آستان قدس رضوی از دولت گفت: از ابتدای مجلس هفتم همواره پرداخت دیون آستان قدس رضوی مدنظر بوده و ارقام قابل ملاحظه‌ای به ‌صورت نقدی یا سهام پرداخت شده و سعی داریم در لایحه بودجه سال 89 که به‌زودی توسط دولت تقدیم مجلس می‌شود، نیز گنجانده شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7349


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها