دیپلماسی❜ فناوری/ دکتر مریم عظیمی هاشمی، مدیر فروش مشهدی شرکت اپل آمریکا، دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۲۲۹
فناوری/ دکتر مریم عظیمی هاشمی، مدیر فروش مشهدی شرکت اپل آمریکا، دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد

آشنایی با مریم عظیمی هاشمی؛ مدیر فروش مشهدی شرکت اپل

مریم عظیمی هاشمی، جایگاه «مهندس کیفیت تصویر دوربین» را در اپل دارد و از ۲ سال و ۶ ماه پیش کار خود را در این شرکت آغاز کرده است.، یکی از نخبه‌ترین و موفق‌ترین مهندسان ایرانی است که در سن ۲۸ سالگی، به عنوان اولین زن ایرانی، معرفی محصولات جدید این شرکت را بر عهده داشت.

عظیمی هاشمی در سال ۱۳۷۵ در شهر مشهد به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مشهد گذراند و در سال ۱۳۹۳ با رتبه ۱۰ در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شد.

بیوگرافی مریم عظیمی هاشمی ؛ مدیر فروش مشهدی شرکت اپل

پس از آن، عظیمی هاشمی برای ادامه تحصیل به ایالات متحده آمریکا رفت و در دانشگاه کلمبیا، در رشته مهندسی سیستم‌های نرم‌افزاری، تحصیلات خود را ادامه داد. او در سال ۱۳۹۸ با مدرک دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

پس از فارغ التحصیلی، عظیمی هاشمی به شرکت اپل پیوست و در بخش فروش این شرکت مشغول به کار شد. او در مدت کوتاهی، با تلاش و پشتکار فراوان، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و در سال ۱۴۰۱، به عنوان مدیر فروش شرکت اپل منصوب شد.

عظیمی هاشمی، علاوه بر موفقیت‌های حرفه‌ای، در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز فعال است. او عضو هیئت مدیره چند سازمان خیریه ایرانی - آمریکایی است و در حمایت از حقوق زنان و کودکان فعالیت می‌کند.

عظیمی هاشمی، با معرفی محصولات جدید اپل، به عنوان یک الگوی موفق برای زنان ایرانی، شناخته شد و نام خود را در تاریخ ایران ثبت کرد.

در ادامه، به برخی از نکات برجسته در زندگی و کار مریم عظیمی هاشمی اشاره می‌شود:

  • او در سن ۲۸ سالگی، به عنوان اولین زن ایرانی، معرفی محصولات جدید شرکت اپل را بر عهده داشت.
  • او در رشته مهندسی سیستم‌های نرم‌افزاری، از دانشگاه کلمبیا، با مدرک دکترا فارغ التحصیل شد.
  • او عضو هیئت مدیره چند سازمان خیریه ایرانی-آمریکایی است.
  • او در حمایت از حقوق زنان و کودکان فعالیت می‌کند.

عظیمی هاشمی، با موفقیت‌های خود در زمینه‌های مختلف، نشان داد که زنان ایرانی، با پشتکار و تلاش، می‌توانند به هر موفقیتی دست یابند.

آشنایی بیشتر با مریم عظیمی هاشمی، مهندس ایرانی اپل

در رویداد ویژه اپل که شب گذشته برگزار شد، معرفی یکی از بخش‌های اصلی محصولات جدید این شرکت برعهده مریم عظیمی هاشمی، مهندس کیفیت تصویر دوربین بود.

به گزارش شهرآرا نیوز - مریم عظیمی هاشمی ۲۸ ساله، «مهندس کیفیت تصویر دوربین» اپل است و از ۲ سال و ۶ ماه پیش کار خود را در این شرکت آغاز کرده است.

هاشمی تحصیلات دوره کارشناسی‌ را در رشته‌ مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد گذرانده و از مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه بریتیش‌ کلمبیا (UBC) شده‌ است. او از دانشگاه UBC نیز مدرک کارشناسی ارشد و دکتری‌‌اش را در رشته‌ مهندسی برق و کامپیوتر دریافت کرده‌ است.

مریم هاشمی از سال ۲۰۱۹ به‌مدت یک سال و ۶ ماه به‌ عنوان پژوهشگر انجمن NSERC کانادا در دانشگاه کمبریج انگلستان حضور داشته‌ و از ۲۰۲۱ نیز کار خود را در اپل آغاز کرده‌ است. او ۲۰ مقاله علمی پژوهشی در زمینه «پردازش تصویر» دارد.

مریم عظیمی هاشمی، مهندس ایرانی اپل، کیست؟ + بیوگرافی


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8574


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها