دیپلماسی❜ ورزشی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ تا ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲، برگزاری تورنمنت بین‌المللی کاراته با حضور ۱۰ کشور خارجی در مشهد

  • بازدید: ۶۵۲
ورزشی/ تقویم فرهیخت: ۲۵ تا ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲، برگزاری تورنمنت بین‌المللی کاراته با حضور ۱۰ کشور خارجی در مشهد
هیات کاراته استان

خبر تکمیلی: نشست هماهنگی مسابقات بین‌المللی کاراته به میزبانی مشهد برگزار شد/ رقابت ۷۰۰ کاراته‌کار در جام هشتمین خورشید

جلسه هماهنگی مسابقات بین المللی کاراته جام هشتمین خورشید با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، هادی امیری، رئیس هیات کاراته خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به بخشنامه ابلاغی به فدراسیون کاراته کشور‌های مختلف این مسابقات از ۲۵ مهرماه در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد و اختتامیه آن ۲۷ خواهد بود. 

وی افزود: در این رقابت‌ها حضور ۷۰۰ ورزشکار آقا و خانم قطعی شده که از این تعداد ۱۰ ورزشکار از عراق، ۱۶ ورزشکار از پاکستان و ۱۵ ورزشکار از افغانستان شرکت خواهند کرد. 

 رئیس هیات کاراته استان خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون ۳ کشور عراق، پاکستان و افغانستان لیست نهایی خود را ارسال کردند و منتطر ارسال لیست کشور‌های آذربایجان و ترکیه نیز هستیم. 

 امیری بیان کرد: در این رقابت‌ها ۱۱ نفر از ورزشکاران بین المللی نیز شرکت خواهند کرد که ۵ نفر از عراق و ۶ نفر از پاکستان خواهند بود. 

 وی اضافه کرد: روز سه شنبه ۲۵ مهرماه مراسم افتتاحیه این مسابقات در سالن آستان قدس رضوی با سخنرانی علیرضا تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و رئیس یا دبیر فدراسیون کاراته برگزار خواهد شد.

رئیس هیات کاراته خاطر نشان کرد: در این مسابقات از ظرفیت داوری و فنی استان استفاده شده است؛ در این‌ رابطه این مسابقات توسط ۹ داور آسیایی خراسان قضاوت خواهد شد‌.

رییس هیات کاراته خراسان رضوی بیان کرد: این مسابقات در بخش آقایان و بانوان و در تمام رده‌های سنی در مهر ماه برگزار خواهد شد و میزبان حدود ۸۰۰۰ ورزشکار در بخش آقایان و بانوان هستیم و این مسابقات در تقویم سالیانه فدراسیون کاراته ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی امیری؛ رییس هیات کاراته خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: برگزاری یک تورنمنت بین‌المللی کاراته با حضور ۱۰ کشور خارجی در مهر ماه امسال در کلان شهر مشهد برگزار خواهد شد.

امیری در ادامه افزود: از بزرگترین رویدادهای هیات کاراته در سال جاری میزبانی از مسابقات هشتمین خورشید است که تا امروز ۱۰ کشور از جمله روسیه و ترکیه برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

رییس هیات کاراته خراسان رضوی اضافه کرد: این مسابقات در بخش آقایان و بانوان و در تمام رده‌های سنی در مهر ماه برگزار خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که میزبان حدود ۸۰۰۰ ورزشکار در بخش آقایان و بانوان باشیم و این مسابقات نیز در تقویم سالیانه فدراسیون کاراته ثبت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین حضور ۲ تیم از خراسان رضوی در این مسابقات از نقاط قوت هیات کاراته استان خواهد بود و در بخش استعدادیابی در سال جاری بیش از ۳۰ تخته تاتامی برای شهرستان‌ها و مناطق محروم خراسان رضوی در نظر گرفتیم.

امیری ابراز داشت: خراسان رضوی را به ۶ منطقه استعدادیابی تقسیم کرده‌ایم و به هر پایگاه استعدادیابی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده‌ و امکاناتی نظیر تاتامی، میت و تخته استپ برای این پایگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

رییس هیات کاراته خراسان رضوی اذعان داشت: مربیان پایگاه‌های استعدادیابی نیز از مرکز شناسایی شده و توسط هیات کاراته استان به صورت پوشش رایگان به شهرستان‌ها اعزام خواهندشد و نیم‌نگاهی به تقویت تیم‌های خراسان رضوی داریم. در رده پایه و در بخش آقایان و بانوان در تیم‌های آینده‌سازان کشوری نیز حضور خواهیم داشت.

امیری در خاتمه یادآور شد: کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات کشوری درخشش کم‌سابقه ای داشته اند و در سال گذشته امیر اسلامی در انتخابی مسابقات آسیایی گوانگژو نخستین مدال طلای کشوری از خراسان رضوی را کسب کرد.  


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5842


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها